Online eszközök éttermeknek

Hogyan csinálj honlapot egy étteremnek

Ilyen egy vendégnonzó honlap

Már megvan a helyed, a személyzet készen áll, többször lefőztétek a menüt. Összeállt az étlap és az itallap. Hogy mi hiányzik még? A vendégvonzó honlap.

Mert az online jelenléted is hozzájárul az üzleted sikeréhez. Egy pár fontos pontot betartva, már a honlapod is incsiklandó lesz a vendégelnek. A következő tippekkel egy nagyon jól struktúrált honlap fogadja a hozzád látogatókat.

A szem eszik először.

Mi az ami megfogja a vendégedet a finom ételen és a szuper kiszolgáláson kívül? A környezet. Ez igaz a honlapodra is. Sok esetben a weblapodra ,,lép be” a vendég először. Kínosan ügyelj a designra ami ne csak csilli-villi elemekből álljon, hanem a funkcionalitást is vedd figyelembe. Kellő figyelemmel állítsd össze a képeket. Ha meglátja a vendég az jusson eszébe, hogy ide rögtön foglalni akarok egy asztalt. A termekről, szobákról jó minőségű és világos képeket rakj fel. Mindenképp legyen a személyzetedről is kép. Akció közben. Így a vendéged úgy érzi majd, hogy a legjobb helyen van, profi és kedves személyzet veszi körül. Ha kell, kérj fel a profi fotóst. Ne feledd a honlapod a névjegykártyád!

Legyen egyszerű de nagyszerű

Az ételnek és az italnak élvezeti értéke van a vendégeid számára.A weboldaladnak, egyszerűnek kell lennie. Ne adj nehéz feladatokat a vendégeknek, hogy megtaláljanak valamit a honlapon. Nem csak a menüd és az üzleted kell, hogy vendégcentrikus legyen, hanem a weblapod is. Ne maradjon bizonytalanság a vendégeidben veled kapcsolatban. Tiszta és egyértelmű információkat adj nekik a lehető legegyszerűbben. Egy Google térkép elhelyezése a weboldalon elengedhetetlen, mert potenciális vendégeket hozhat számodra. Elengedhetetlen, hogy reszponzív legyena honlapod, mert a keresések több mint fele már mobilon történik. Mindig aktualizáld a honlapodat. Ha egy régi étlap van fenn a honlapodon és a vendég pont egy olyan ételt kér ami már nincs a repertoárban, keserű szájízzel fog rád gondolni. Ezt sokkal nehezebb lesz kijavítani, mint figyelni arra, hogy aktualizáld a honlapodat. Mindig adj infót az újdonságokról. A közeli eseményekről, fesztiválokról. Arról is ha szabadságon vagytok. Mindenki megérti, ha ti sem vagytok mindig nyitva, mert a vendéglátósoknak is kell a pihenés.

A Közösségi Média

Már megvan a király welapod. De ha igazi online jelenlétet akarsz akkor használnod kell Közösségi felületeket is. – Facebook, Instagram. Minden lehetőséget ragadj meg, hogy a vendégeid találkozzanak a tartalmaiddal. Te egy üzletet vezetsz, úgyhogy vannak minőségi tartalmaid. Van napi ajánlatod? Reggel korán posztold ki. Dolgozik a csapatod? Posztold ki. De ügyelj a fotók minőségére. Tegyél meg mindent, hogy kitűnj a tömegből. Légy kreatív. Nézzünk egy példát? Minden vendég aki becsekkol nálad vagy megemlíti az üzletedet a közösségi médiában, hívd meg egy pohár pezsgőre. Hidd el, ez egyre növekvő forgalmat fog a weboldaladra és az üzletedbe irányítani.

A Story….

Olasz konyhát viszel? Vagy tradicionális magyar? Kávézód van? Vagy egy cukrászda vezetője vagy? Csinálj egy blogot az oldaladra. Ha elég bátor vagy akkor csinálhatsz videóblogot is. Elmesélheted a konyhatörténet alakulását és hogy Te miért ezt az irányt választottad? Írd meg a saját sztoridat. Ezt a vendégeid imádni fogják. Legalább annyira mint az ételeidet.

Infrastruktúra

Most felhúzod a szemöldököd, hogy ezt hogy értem?  Építs be, egy online foglalási rendszert a weboldaladba. Ez megemeli a komfortérzetét a vendégeidnek, és a Te válladról is levesz némi munkát. Így van ez a visszajelzésekkel és véleményekkel is. Használd őket. Ha a vendégeid jó visszajelzéseket írnak rólad, köszönd meg. A negatív kommentekre is reagálj. A kulcs a gyorsaság. Ne félj a kommentektől. Az-az üzlet aki nem használja a vendégvisszajelzéseket eleve hátrányból indul. Aki viszont használod akkor sokkal lojálisabbak a vendégeid és nagyobb a bizalom feléd.

Konklúzió

A honlapod felépítése vagy újratervezése ugyanolyan munkát igényel, mint ahogy Te megcsináltad az üzletedet. Emlékezz vissza arra, hogy milyen precíz voltál akkor és mennyi mindenre figyeltél, hogy a lehető legjobbat add a vendégeidnek. A honlapod sem egy unalmas tömegcucc kell legyen. Ha betartod a fenti tanácsokat, akkor nemcsak hogy nem unalmas lesz a honlapod, hanem olyan lesz mint az üzleted. Egy igazi élmény.

+1 jótanács

Ne feletkezz, meg a marketingről sem. Itt olvashatsz hasznos tippekről vendéglátósok marketing lehetőségeiről.

 

Mátyás Sanyi

Mátyás Sanyi

(Gasztro)Marketing tanácsadó és szakértő. Pörgessük fel az üzletedet együtt.

Kiváncsi vagyok a véleményedre

Vendéglátós vagy? Vagy csak érdekel a marketing? Iratkozz fel a hírlevelemre

Ugye te sem akarsz lemaradni a legfrissebb marketing hírekről?

Close Menu