Gasztromarketing

Mi az a gasztromarketing?

A legjobb reklám a visszatérő vendég. Sokszor hallani ezt vendéglátós berkekben. Ez teljesen igaz is. De mi van akkor, ha kevés vendég tér be hozzád? Igaz, hogy ők visszatérnek, de kevesen vannak. Mi erre a megoldás? Több vendéget kell becsábítanod az üzletedbe. Már csak a hogyan a kérdés… erre való a gasztromarketing.

Tetszik, vagy nem erre bizony oda kell figyelned. Tapasztalataim alapján, sok vendéglátós beleesik abba a hibába, hogy természetesnek veszi azt, hogy nála esznek, isznak, szállnak meg az emberek, holott ezért csak annyit tesz, hogy kinyitja az ajtót és kiszolgálja a vendéget.

El kell, hogy keserítselek titeket. A vendégek csak abban az esetben lojálisak, ha kapnak cserébe valamit. Jó kiszolgálás és finom ételek, vagy kényelmes hotelszoba? – ez NEM elég! Minden valamire való vendéglátó egységben megkapják ezt a vendégek. Nyilván nagyon fontos a személyzet és a vezetőség munkája nem is ezt vitatom. Viszont nem tudsz forgalmat generálni abból, ha ,,csak” kedves a pincér vagy finom volt a húsleves. Mert ha nincs kivel kedvesnek lenni akkor szépen lassan bezárhatod az üzletedet.

Mit ad neked a gasztromarketing?

Az elején tisztázzuk le, hogy reklámra/marketingre költeni kell. Főleg a mai, gyorsan változó világban. Engedd meg, hogy bemutassak neked egy vendéglátós céget. 1955-ben alapították. Magyarországon 1800 alkalmazottja van és az éves nettó árbevétele meghaladja a 25 Milliárd forinot. A világon több mint 26 Milliárd Dollárt zsebel be. Igen ez jó sok pénz és igen  a McDonald’s-ról van szó. Most rögtön arra gondolsz, igen de őket mindenki ismeri. Mert nagyon régi a cég és mindenhol van Meki. Akkor azt mivel magyarázod, hogy még egy ilyen ismert és sokak által látogatott vendéglátó egységnek is szüksége van marketingre. Évente 1 MILLIÁRD dollárt költ el csak marketingre.

Hogy miért? Mert új vendégeket szerez és ápolja a kapcsolatot a régiekkel. Egyszerűen felismerték azt, hogy nem elég csak kiszolgálni a népet. Benn is kell maradni a köztudatban. Benn kell maradni az emberek fejében.

Te mit gondolsz?

Vagy olyan jó mint egy gyorsétterem? Szerintem igen! Sőt, sokkal jobb. Biztos vagyok benne, hogy a legjobbat akarod adni a vendégeidnek.

Akkor foglalkozz velük, de ne csak az üzleteden belül.

 

Mátyás Sanyi

Mátyás Sanyi

(Gasztro)Marketing tanácsadó és szakértő. Pörgessük fel az üzletedet együtt.

Kiváncsi vagyok a véleményedre

Vendéglátós vagy? Vagy csak érdekel a marketing? Iratkozz fel a hírlevelemre

Ugye te sem akarsz lemaradni a legfrissebb marketing hírekről?

Close Menu