A Facebook megmenti a nyomtatott sajtót?

Ne várja tőlünk senki sem, hogy megmentsük a sajtót.- mondta Campbell Brown a Facebook egyik vezetője egy konferencián. 

A Facebook és a kiadók viszonya persze már régóta hullámzó, köszönhető annak is, hogy több kiadónál is jelenettek be leépítéseket. Eközben a Facebook 2018 negyedik negyedévben 16,6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelt el.

Az eredeti cikkett itt olvashatjátok.

Forrás: www.statista.com

Akkor most mi a helyzet, semmiképp ne hirdessek a helyi újságban?

Természetesen van létjogosultsága az offline médiumokban való hirdetésednek. Nem feltétlenül haszontalan. Én inkább egy extra marketing eszköznek tekintem az újságban való megjelenést. Nagy hangsúlyt azonban nem helyeznék rá. Hogy miért?

A Facebook és Google hirdetéseivel pontosabban tudsz a saját célközönségedre lőni. Olyan információkat is megtudsz az ügyfeleidről/vásárlóidról/vendégeidről, amit egy offline felületen nem kaphatsz meg. Ha jól állítod össze a hirdetést, jó a szöveg, a kép, akkor alig kerül valamibe és eljuthatsz a potenciális vendégeidhez.

Nézzünk egy példát.

Szeretnél a helyi lapban megjelenni, ami 30.000 példányszámban jelenik meg hetente egy alkalommal. Ha valaki látja itt a hirdetésed egyszer, ő még nem lesz a vendéged/vásárlód/ügyfeled. Legalább 4-7- szer kell, hogy ,,megérintsd” mire az olvasóból fogyasztóvá válik. Ráadásul a célközönséged sem tutira éred el. Mert nem tudod pontosan, hogy kik fogják elolvasni. Egy hirdetés ára 13.000Ft-130.000 Ft között van. Egy alkalomra. Ha csak 4-szer jelensz meg és alkalmanként 45.000 Ft-ot költesz el, akkor nettó 180.000 Ft-ba kerül neked a megjelenés az offline médiában.

Most gondolkozz el egy percre.

Ekkora összeggel online mennyi embert érhetsz el? Milyen gyakran jelenhetsz meg az online felületeken? Kedvezőbb áron éred el a számodra tökéletes célközönséget?

A válasz többnyire igen. Persze jól megírt hirdetés, kiváló marketing és tudatos reklámtervezés elengedhetetlen a sikerhez. De ez egy tanulható és fejleszthető képesség. Te is képes vagy rá, ha van rá időd és energiád. Vagy ki is szervezheted ezt a feladatot egy külsős marketingesnek. Akinek az a feladata, hogy profin megcsinálja a marketingedet.  

,,Hiszen aki megtanul marketingezni, az az üzleti élet legfontosabb képességét tanulja meg: Behozni a vevőt. Tömegével"

Wolf Gábor

Tetszett a cikk? Oszd meg.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: linkedin
Mátyás Sanyi

Mátyás Sanyi

(Gasztro)Marketing tanácsadó és szakértő. Pörgessük fel az üzletedet együtt.

Kiváncsi vagyok a véleményedre

Vendéglátós vagy? Vagy csak érdekel a marketing? Iratkozz fel a hírlevelemre

Ugye te sem akarsz lemaradni a legfrissebb marketing hírekről?

Close Menu